Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, October 27, 2009

Adab Siri 2

Hari ni aku tak berapa sihat dengan badan yang agak sengal, muka dan hidung dah kebas asyik ditonyoh dengan sapu tangan sebab hidung berair kena selsema. Semalam aku berehat saja lepas telan panadol dan ubat selsema. Mamai gak la.


Walau badan tak sesihat mana, aku gagahkan juga pergi keroje. Antara lain kalau korang tak masuk ofis walau dapat m.c...korang takkan bahagia berehat di rumah sebab ada orang yang tak redha korang dapat m.c.

Hari ni aku ditugaskan untuk follow up VIP. Aku malas sikit bab follow up ni. Apa lagi dalam keadaan sengau-sengau ni memang compem tak selesa. Jadi aku call mamat sorang ni a.k.a VIP bertanyakan sama ada die dapat tak surat dari kami. Die kata tak dapat. Makluman, aku dapat faks number dari sumber yang di beri oleh VIP gak okay...

VIP : Bila ko anta (KO? aku kawan kau ke?)

Aku : Saya hantar minggu lepas

VIP: Ko anta ke ni mana?

Aku: Hantar ke no bla...bla...bla

VIP: No tu dah tukar? Korang dapat mana no..tu? (Dengan nada bongkak)

Aku : Er.. (baru nak jawab dah dipotong)

VIP : Macam mana ko buat kerja ni. Ko anta kat no ni bla..bla..bla..

Aku: (dengan sopan lagi cover marah). Ok Y_. Saya minta maaf. Saya faks sekarang. Assalamualaikum.

VIP : tut..tut..tut.. (letak tepon)

Betul la aku yang salah tapi boleh tak cakap tu beradab sikit. Ko tu VIP, orang tengok contoh jadikan idol. Minta mangap la aku cakap..aku memang hangin la orang macam tu.. Apa kau ingat kau dah besar sangat ke cakap dengan orang tak beradab. Patutlah korang kalah PRU lepas. Sikap sombong memang tak lepas. Aku memang hangin. Agaknya kalau turun jumpa masyarakat tu..memang muka kepura-pura-an..

Kalau mati, jawatan tu tak bawak ke kubur. Kain kita pun sama kain putih okey... Bukan baju batik yang selalu kau pakai berega ratus dan ribu riban.

Dei...pegi dah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







0 comments: