Lilypie Breastfeeding tickers

Tuesday, December 7, 2010

Koc Wanita?

There something in my head bila naik tren dari Shah Alam ke K.L Sentral Ahad yang lepas. Sebenarnya dah lama tak naik public transport sebab rasa tak selamat. When government announced nak khaskan tren untuk wanita sahaja (diulangi WANITA SAHAJA okay...). Jadi tak adalah isu sexual harrasment dalam public transport.

Tapi nampak gayanya memang kempen tu sekadar kempen kot. Tu..yang kat bawah tu dah terang-terang ditampal luar n dalam tren KOC WANITA siap ada wording WANITA SEPANJANG MASA n dengan kaler pink sekali...tapi masih ada kaum yang bukan wanita.

Apa yang tak kena dengan kempen ni? Adakah tiada penguatkuasaan ataupun sukar untuk melengahkan kaum lelaki untuk menunggu 15 minit lagi untuk tren seterusnya yang bukan koc wanita. Siapa yang mahu melambat-lambatkan masa sedangkan tren dihadapan mata..tetapi kan lebih elok menghormati kaum wanita tanpa dengan memberikan ruang dan peluang yang lebih selamat untuk kaum yang lemah ini.

Indian guy tu.
akhirnya mengalah dan menjemput Cik yang pakai baju bernombor 25 duduk di tempatnya selepas perasan saya snap gambar dalam tren..

Yang ni mungkin tak paham bahasa sangat kot.
Bukan Malaysian la katakan...

I snap all those picture....nampak muka mereka tetapi mereka tidak nampak saya..kerana
saya pakai topeng hahahahaha... Naik tren takut orang lain berjangkit dengan flu yang saya ada...baik kan...MESTILAH.. NGEEEEEE

0 comments: